Strona główna » Wiedza
WIEDZA
„ZANURZENI W TELEWIZJI – CAŁA PRAWDA O ZJAWISKU OGLĄDANIA TELEWIZJI OUT-OF-HOME” – YOTTA NA INSUMMIT
Rok temu w sierpniu Nielsen wprowadził istotną zmianę w badaniu telemetrycznym – powiększenie widowni telewizyjnej o oglądalność realizowaną poza domem. Było to możliwe dzięki fuzji danych z panelu Nielsena z danymi z Mediapanelu Gemiusa. Skutkiem tej zmiany było szybkie wprowadzenie nowego sposobu rozliczania kampanii, który uwzględniał ratingi realizowane poza domem.
Ta zmiana sposobu rozliczeń nastąpiła bardzo szybko, a jej ważność dla rynku udowadnia nie tylko wartość netto ratingów emitowanych w ramach TV OOH – estymowana na 111 milionów złotych tylko w I połowie 2022 – ale i wielkość dodatkowej widowni, szacowana na 5 do 10% w grupie komercyjnej.
Pojawiło się zatem pytanie „czym jest TV OOH i czy warto za nią płacić?”, które zainspirowało nas do przeprowadzenia szeroko zakrojonego badania konsumenckiego i analiz ekonometrycznych.
“Będę grał w grę” czyli Jaś i Małgosia w świecie gier – YOTTA na InSummit
Gaming to jedna z najpopularniejszych form rozrywki, będąca istotnym kanałem dotarcia marek nieendemicznych do dzieci, do których coraz trudniej dotrzeć tradycyjnymi działaniami np. reklamą w telewizji linearnej. Jednak cechą charakterystyczną gamingu jest bardzo wysokie tempo ewolucji tego sektora. Tym samym, wykorzystywanie gamingu jako kanału dotarcia do dzieci, bez wcześniejszej dogłębnej analizy tego zagadnienia przy tej TG jest obarczone istotnym zagrożeniem niepowodzenia.
Na podstawie badania zjawiska gamingu wśród dzieci 9-15 Polish Gamers Kids, przeprowadzonego w 2022 roku pokażemy, jak wygląda młody gracz oraz o tym jak skutecznie dołączyć z marką do jego świata gry.
HX STUDY: 64 PROC. DOROSŁYCH POLAKÓW REGULARNIE SKANUJE KODY QR
Aż 70 proc. Polaków w wieku powyżej 18 lat skanowało kod QR, a 64 proc. potwierdza, że skanuje je regularnie. Osoby skanujące kody QR w zdecydowanej większości przypadków robią to przynajmniej raz na miesiąc lub częściej. Prawie połowa skanujących jest w wieku 25-44 lata, ale aż co czwarty ma ponad 55 lat – wynika z najnowszego raportu HX Study.
„Podążając za głosem. Jakim medium są podcasty?” – YOTTA NA INSUMMIT
Nadeszła era streamingu, jako masowego sposobu dystrybucji audio. W dystrybucji audio jest to obecnie masowy sposób dostarczania muzyki, który już w 2020 roku odpowiadał za 80% przychodów branży. Równolegle obserwujemy trend związany ze wzrostem zainteresowania słownymi treściami audio: obecnie 75% Amerykanów słucha materiałów słownych.
JAK WZMOCNIĆ KLUCZOWE WSKAŹNIKI MARKI ZA POMOCĄ SKUTECZNEJ KOMUNIKACJI?
Klient – lider smartfonów – zmagał się z konkurencją, która osłabiała jego pozycję, świadomość i perspektywy wzrostu.
JAK – W 30 SEKUND – UZYSKAĆ DOSTĘP DO NAJWAŻNIEJSZYCH DANYCH O BIZNESIE?
Klient z branży e-grocery potrzebował szybkiego dostępu do wiarygodnych danych, wspierających decyzje strategiczne i marketingowe.
JAK – DZIĘKI POPRAWIE DOŚWIADCZENIA UŻYTKOWNIKA (UX) – PODNIEŚĆ CONVERSION RATE O 22%?
Klient z branży finansowej przebudował stronę internetową, jednak mimo modyfikacji nie osiągnął zakładanych celów sprzedażowych.
JAK PRZYSPIESZYĆ PROCES BUDOWANIA DOJRZAŁOŚĆI CYFROWEJ ORGANIZACJI?
Transformacja cyfrowa wymaga zarządzania systemami, integracji danych i budowania kompetencji. Klient stanął przed tym wyzwaniem.
CASE STUDIES
Zobacz jak nasze podejście wdrażamy w praktyce. Poznaj nasze case studies.