Strona główna » Wiedza
WIEDZA
One Reach – przyszłość planowania mediów
Landscape mediowy nigdy nie był tak bardzo złożony i nie spodziewamy się, że ten proces się zatrzyma. Jesteśmy świadkami postępującej fragmentaryzacji mediów, a planowanie zasięgowych kampanii, wymaga stałego poszerzania media splitu. Osiągnięcie poziomów dotarcia, jakie jeszcze kilka lat temu generowała kampania emitowana w czterech głównych stacjach telewizyjnych, wymaga obecnie wyjścia poza TV i użycia znacznie większej liczby touchpointów. Zmienia się czas i sposób korzystania z mediów, egalitarność dostępu do internetu zmieniła wszystko, a już tym bardziej w młodych grupach. Efektywne kampanie są multimedialne, a ich zaplanowanie wymaga narzędzi, które obejmą cały ekosystem mediów.
DIGITAL BOOSTER – Czyli jak uzyskać przewagę komunikacyjną nad konkurencją?
Jak uzyskać pewność, że przygotowane kreacje statyczne / bannery są stworzone w poprawny sposób? Jak zweryfikować wpływ przygotowanych kreacji na wizerunek i preferencję marki? Jak być o krok przed konkurencją i komunikować skuteczniej i w sposób zrozumiały? Wsparcia w tych obszarach udzieli Ci produkt Digital Booster – czyli kompleksowe badanie jakości i perswazyjności kreacji. Powiedz „sprawdzam” zanim komunikację Twojej marki zweryfikuje rynek lub konsumenci.
6 praw, o których warto pamiętać w kontekście Consumer Insights.
Można by również zadać pytanie: dlaczego dane to nie wszystko i warto je uzupełnić o dodatkową perspektywę? Zanim jednak przejdziemy do właściwej listy praw, o których warto pamiętać w kontekście Consumer Insights, zdefiniujmy czym jest ów insight.
Autor Krzysztof Majkowski
Tajniki Marketingu Mix Modelingu – DIMAQ Voice
W ramach prezentacji na webinarze z cyklu DIMAQ Vioce pt. „Marketing Mix Modeling: jak ocenić efektywność działań marketingowych i zoptymalizować przyszłą komunikację?” przedstawione zostały informacje na temat projekcji Marketingu Mix Modelingu (MMM), jego funkcjonowania, obszaru biznesowego, na który może odpowiadać oraz wpływu wniosków z MMM na efektywność działań marketingowych. Poniższy artykuł stanowi esencję tej prezentacji, koncentrując się na kluczowych zagadnieniach przedstawionych podczas wystąpienia.
Consumer 360
Jak zbudować kompleksowy i wyczerpujący obraz konsumenta oraz założeń strategii komunikacji. Czyli zrozum, zdefiniuj lub przedefiniuj oraz zweryfikuj swoją grupę docelową pod kątem jej aktualności i dopasowania
Jak zoptymalizować media PAID, rozwinąć media OWNED oraz umocnić pozycję mediów EARNED? O korzyściach Modelowania POEM.
W dobie dynamicznie zmieniających się trendów społecznych, kulturowych oraz technologicznych coraz ciężej nadążyć za potrzebami i oczekiwaniami konsumentów. Zmiany w podejściu do planowania mediów są nieuniknione, jednak decyzje związane z ich implementacją mogą stanowić wyzwanie. Narzędziem pomocnym w budowaniu skutecznej strategii marketingowej może być Modelowanie POEM, które pozwala znaleźć odpowiedzi na pytania jak zoptymalizować media płatne (Paid), jak rozwinąć media własne (Owned) oraz umocnić pozycję mediów pozyskanych (Earned).
Jak modelowanie marketing mix z wykorzystaniem open-source pozwoliło agencji YOTTA na szybką optymalizację media mixu marki
YOTTA jest agencją doradczo-wdrożeniową działającą w obszarze danych i technologii. Jako część Publicis Groupe, YOTTA specjalizuje się w projektach analitycznych, badawczych i technologicznych. Zespół YOTTA potrafi spojrzeć na biznesy ze wszystkich tych perspektyw, łącząc i wzmacniając wiedzę zdobytą z każdej z nich. Przez lepsze zrozumienie ludzkich zachowań i wdrożenie odpowiednich rozwiązań technologicznych, YOTTA ma realny wpływ na wzrost biznesu swoich klientów.
Dlaczego to właśnie marketerzy powinni dziękować za ChatGPT
ChatGPT, sztuczna inteligencja, artificial creativity (sztuczna kreatywność) to obecnie jedne z najpopularniejszych tematów poruszanych na świecie, także w kontekście biznesowym. Algorytmy napędzające rozwiązani AI rozwijają się w bardzo dynamiczny sposób. ChatGPT 3, który pojawił się w listopadzie 2022 i wywołał całą lawinę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencje w generowaniu tekstów, grafiki czy kodu programów był jeszcze w wielu aspektach narzędziem niedoskonałym. Np. komunikacja ograniczała się tylko do tekstowego zadawania pytań, choć w sposób zbliżony do języka naturalnego. Wprowadzony niecałe pół roku później jego następca ChatGPT 4 oferuje już nie tylko odpowiadanie na pytania, lecz zupełnie nowy poziom interakcji z dostarczanymi przez nas materiałami. Najnowsza wersja wynosi interakcje na zdecydowanie wyższy poziom, możemy już nie tylko zadawać pytania, ale wysłać obrazek lub film, który zostanie odpowiednio zinterpretowany przez bota.
CASE STUDIES
Zobacz jak nasze podejście wdrażamy w praktyce.
Poznaj nasze case studies.