WYZWANIE
Wyzwaniem Zarządu organizacji nie był brak danych lub narzędzi, ale ich zdecydowany nadmiar. W praktyce miało to przełożenie na wyzwania pojawiające się w różnych obszarach funkcjonowania firmy.
Po zakupie szeregu rozwiązań zagadką pozostawało, w jakiej sytuacji przydatne jest konkretne rozwiązanie, utrudnione było korzystanie z pełni danych posiadanych przez firmę, brakowało także odpowiednich procesów oraz zawodziła struktura przepływu informacji.
Duża liczba posiadanych rozwiązań rodziła także wyzwania związanie z brakiem kompetencji i umiejętności pozwalających w pełni wykorzystać kupioną technologię.
Rozwiązanie
Po analizie sytuacji zaproponowaliśmy wykorzystanie naszego podejścia konsultingowego Data Driven Transformation.
Pozwoliło nam ono na przeprowadzenie dogłębnego audytu stanu faktycznego, potrzeb i oczekiwań Zarządu oraz kluczowych interesariuszy oraz tego, jaka jest luka między przyszłymi oczekiwaniami a stanem obecnym.
W trakcie procesu dokonaliśmy oceny przydatności i kompatybilności posiadanych technologii i procesów, określiliśmy stan posiadanych umiejętności i wskazaliśmy kierunki ich rozwoju.
Przeprowadziliśmy także szereg warsztatów Design Thinking dla zespołu Klienta, które skupiały się na zaprojektowaniu konkretnych inicjatyw i rozwiązań.
Efekt
Efektem przeprowadzonego procesu było zaprojektowanie rozwiązań i inicjatyw będących odpowiedzią na kluczowe wyzwania organizacji Klienta.
Stworzyliśmy także plan działania (roadmap) i wdrażania inicjatyw, którego rezultatem było:
- Przygotowanie organizacji Klienta na rzeczywistość bez 3rd party cookies.
- Uproszczenie i większa przejrzystość procesów zarządzania danymi i technologią.
- Znaczący wzrost wykorzystania danych w procesie podejmowania decyzji biznesowych i planowania strategii.
- Demokratyzacja dostępu do danych i narzędzi.