Strona główna » Wiedza » Inspiracje
WIEDZA
Inspiracje
Pięć kluczowych trendów w danych, badaniach i technologii na ten rok
Zestawienia trendów YOTTA – subiektywne spojrzenie na najważniejsze zjawiska i inspiracje w bieżącym roku.
FUNDAMENTY OPTYMALIZACJI MARKETINGOWEJ
W branży mediowej, w naszej codziennej pracy spotykamy się z wyzwaniami w szeregu obszarach – od planowania kampanii reklamowych, przez optymalizację mediów, aż po analizę efektywności działań. Regularnie stajemy przed pytaniami dotyczącymi zasięgu, częstotliwości, a także wyboru odpowiednich kanałów komunikacji.
Dzięki dostępowi do właściwych danych i narzędzi do ich analizy, jesteśmy w stanie nie tylko znaleźć odpowiedzi na te pytania, ale również wypracowywać strategie, które realnie przełożą się na sukces naszych kampanii, a także naszych klientów.
6 praw, o których warto pamiętać w kontekście Consumer Insights.
Można by również zadać pytanie: dlaczego dane to nie wszystko i warto je uzupełnić o dodatkową perspektywę? Zanim jednak przejdziemy do właściwej listy praw, o których warto pamiętać w kontekście Consumer Insights, zdefiniujmy czym jest ów insight.
Autor Krzysztof Majkowski
Tajniki Marketingu Mix Modelingu – DIMAQ Voice
W ramach prezentacji na webinarze z cyklu DIMAQ Vioce pt. „Marketing Mix Modeling: jak ocenić efektywność działań marketingowych i zoptymalizować przyszłą komunikację?” przedstawione zostały informacje na temat projekcji Marketingu Mix Modelingu (MMM), jego funkcjonowania, obszaru biznesowego, na który może odpowiadać oraz wpływu wniosków z MMM na efektywność działań marketingowych. Poniższy artykuł stanowi esencję tej prezentacji, koncentrując się na kluczowych zagadnieniach przedstawionych podczas wystąpienia.
Dlaczego to właśnie marketerzy powinni dziękować za ChatGPT
ChatGPT 4 to nowa era sztucznej inteligencji, która przekracza możliwości wcześniejszych wersji, umożliwiając interakcję nie tylko tekstową, ale także z obrazami i filmami. Ta zaawansowana aplikacja AI podnosi standardy artificial creativity, rewolucjonizując sposób, w jaki biznes wykorzystuje inteligentne algorytmy do generowania treści i analizy danych.
Utarte ścieżki, które prowadzą na manowce, czyli mylne przekonania na temat OOH
Przez lata w naszych głowach utarły się różne poglądy na temat OOH i jego wpływie na biznes czy budowanie marki. Co to są za przekonania i czy warto się nimi kierować? Czy w dobie cyfrowej rewolucji, która dzieje się na naszych oczach, należy je porzucić raz na zawsze?
„ZANURZENI W TELEWIZJI – CAŁA PRAWDA O ZJAWISKU OGLĄDANIA TELEWIZJI OUT-OF-HOME” – YOTTA NA INSUMMIT
Rok temu w sierpniu Nielsen wprowadził istotną zmianę w badaniu telemetrycznym – powiększenie widowni telewizyjnej o oglądalność realizowaną poza domem. Było to możliwe dzięki fuzji danych z panelu Nielsena z danymi z Mediapanelu Gemiusa. Skutkiem tej zmiany było szybkie wprowadzenie nowego sposobu rozliczania kampanii, który uwzględniał ratingi realizowane poza domem.
Ta zmiana sposobu rozliczeń nastąpiła bardzo szybko, a jej ważność dla rynku udowadnia nie tylko wartość netto ratingów emitowanych w ramach TV OOH – estymowana na 111 milionów złotych tylko w I połowie 2022 – ale i wielkość dodatkowej widowni, szacowana na 5 do 10% w grupie komercyjnej.
Pojawiło się zatem pytanie „czym jest TV OOH i czy warto za nią płacić?”, które zainspirowało nas do przeprowadzenia szeroko zakrojonego badania konsumenckiego i analiz ekonometrycznych.
“Będę grał w grę” czyli Jaś i Małgosia w świecie gier – YOTTA na InSummit
Gaming to jedna z najpopularniejszych form rozrywki, będąca istotnym kanałem dotarcia marek nieendemicznych do dzieci, do których coraz trudniej dotrzeć tradycyjnymi działaniami np. reklamą w telewizji linearnej. Jednak cechą charakterystyczną gamingu jest bardzo wysokie tempo ewolucji tego sektora. Tym samym, wykorzystywanie gamingu jako kanału dotarcia do dzieci, bez wcześniejszej dogłębnej analizy tego zagadnienia przy tej TG jest obarczone istotnym zagrożeniem niepowodzenia.
Na podstawie badania zjawiska gamingu wśród dzieci 9-15 Polish Gamers Kids, przeprowadzonego w 2022 roku pokażemy, jak wygląda młody gracz oraz o tym jak skutecznie dołączyć z marką do jego świata gry.