Case Studies
Jak poprawić efektywność działań w ekosystemie Meta dzięki implementacji Meta Conversion API (CAPI) i wykorzystaniu danych 1st party
W dobie rosnącej konkurencji na rynku e-commerce, dokładne śledzenie konwersji stało się kluczowym elementem strategii marketingowych wielu firm. Jeden z naszych klientów, stanął przed wyzwaniem optymalizacji swojej strategii reklamowej na platformach Meta. W odpowiedzi, postanowiliśmy wdrożyć Conversion API – rozwiązanie oferowane przez platformę Meta – pozwalające na precyzyjny pomiar i poprawę efektywności prowadzonych działań.
„NIEWIDZIALNE PSY” W ŚWIETLE DANYCH – CZYLI JAK SPRAWIĆ, ŻE NIEWIDZIALNE PSY ZOSTANĄ ZAUWAŻONE, DZIĘKI ZASTOSOWANIU AI I GOOGLE ANALYTICS 4”
Czy kiedykolwiek zastanawialiście się, dlaczego niektóre psy, szczególnie te o czarnym umaszczeniu, mają trudności z adopcją? Zauważyliście, jak znikają w grupie psów? Dodatkowo stereotypy kulturowe dotyczące czarnych psów sprawiają, że ich szanse na znalezienie domu są niewielkie. Zjawisko to nazywane jest „Syndromem Czarnego Psa”. Chcąc zbadać to stwierdzenie na własną rękę oraz zwiększyć szansę czarnego psa na bycie zauważonym, co równa się zwiększeniu szansy na adopcję, wykorzystaliśmy to w czym jesteśmy najlepsi, czyli analizę danych przy użyciu narzędzi webanalitycznych.
One Reach – przyszłość planowania mediów
Landscape mediowy nigdy nie był tak bardzo złożony i nie spodziewamy się, że ten proces się zatrzyma. Jesteśmy świadkami postępującej fragmentaryzacji mediów, a planowanie zasięgowych kampanii, wymaga stałego poszerzania media splitu. Osiągnięcie poziomów dotarcia, jakie jeszcze kilka lat temu generowała kampania emitowana w czterech głównych stacjach telewizyjnych, wymaga obecnie wyjścia poza TV i użycia znacznie większej liczby touchpointów. Zmienia się czas i sposób korzystania z mediów, egalitarność dostępu do internetu zmieniła wszystko, a już tym bardziej w młodych grupach. Efektywne kampanie są multimedialne, a ich zaplanowanie wymaga narzędzi, które obejmą cały ekosystem mediów.
Consumer 360
Jak zbudować kompleksowy i wyczerpujący obraz konsumenta oraz założeń strategii komunikacji. Czyli zrozum, zdefiniuj lub przedefiniuj oraz zweryfikuj swoją grupę docelową pod kątem jej aktualności i dopasowania
Jak modelowanie marketing mix z wykorzystaniem open-source pozwoliło agencji YOTTA na szybką optymalizację media mixu marki
YOTTA jest agencją doradczo-wdrożeniową działającą w obszarze danych i technologii. Jako część Publicis Groupe, YOTTA specjalizuje się w projektach analitycznych, badawczych i technologicznych. Zespół YOTTA potrafi spojrzeć na biznesy ze wszystkich tych perspektyw, łącząc i wzmacniając wiedzę zdobytą z każdej z nich. Przez lepsze zrozumienie ludzkich zachowań i wdrożenie odpowiednich rozwiązań technologicznych, YOTTA ma realny wpływ na wzrost biznesu swoich klientów.
JAK WZMOCNIĆ KLUCZOWE WSKAŹNIKI MARKI ZA POMOCĄ SKUTECZNEJ KOMUNIKACJI?
Marka naszego Klienta, lidera w kategorii smartfonów, miała wysoki poziom wskaźników wizerunkowych (świadomości, rozważania, preferencji), wyróżniała się także jako godna zaufania i cieszyła się dobrą opinią. Była także przykładem dobrze prowadzonej komunikacji wielokanałowej. Niepokój działów marketingu i sprzedaży wzbudzały jednak działania konkurencji, które stopniowo powodowały, że obniżała się pozycja Marki, jej mentalna dostępność, przewaga wizerunkowa nad konkurentami a w długim terminie, malały perspektywy wzrostu biznesu.
JAK – W 30 SEKUND – UZYSKAĆ DOSTĘP DO NAJWAŻNIEJSZYCH DANYCH O BIZNESIE?
Nasz Klient był jednym z prekursorów, obecnie bardzo dynamicznie rozwijającej się kategorii, jaką jest e-grocery (zakupy spożywcze online).
W procesie podejmowania strategicznych i taktycznych decyzji biznesowych i marketingowych wykorzystywane były dane sprzedażowe pochodzące
z systemów Klienta oraz szereg raportów efektywności działań, dostarczanych przez współpracujące z Klientem agencje. Z punktu widzenia kadry managerskiej kluczowe było posiadanie szybkiego dostępu do pełnych, przekrojowych i wiarygodnych danych.
JAK – DZIĘKI POPRAWIE DOŚWIADCZENIA UŻYTKOWNIKA (UX) – PODNIEŚĆ CONVERSION RATE O 22%?
Nasz Klient, działający w branży usług finansowych, wykorzystywał własną stronę internetową do generowania zainteresowania swoimi usługami. Stanowiła ona także jeden z pierwszych kroków w procesie sprzedażowym
(Upper Funnel). Po pewnym czasie prowadzenia serwisu Klient zauważył, że strona nie realizuje stawianych przed nią celów. Wykorzystując wewnętrzne zasoby (in-housing) zdecydował się na przeprowadzenie szeregu modyfikacji. Niestety one również nie przyniosły spodziewanych rezultatów.