WYZWANIE

W obecnym, szybko zmieniającym się świecie, to już nie sama analiza danych jest najważniejsza dla marketerów (choć oczywiście wciąż jest bardzo ważna), ale efektywna synteza tychże danych, czyli dostarczenie spójnych i komplementarnych wniosków na bazie dostępnych źródeł. Pozwala bowiem w uzyskaniu kompleksowego profilu konsumenta i – tym samym wyczerpujących odpowiedzi na poniższe pytania:

  1. Kto powinien być odbiorcą danego produktu lub usługi?
  2. Czy obecna grupa docelowa wciąż jest aktualna i nie zaszły w niej żadne zmiany?
  3. Kim są obecni konsumenci danej marki bądź kategorii?

Rozwiązanie

YOTTA we współpracy z agencją Publicis Worldwide stworzyła produkt Consumer360, który odpowiada na potrzebę pełnowymiarowego i kompleksowego obrazu konsumenta (360° w nazwie nie jest przypadkowe). To wyczerpująca analiza zarówno z perspektywy mediowej, komunikacyjnej, jak i behawioralno-demograficznej, uzupełniona (w miarę potrzeb) dodatkowymi badaniami.
Tworząc ją bazowaliśmy na bardzo szerokim i zróżnicowanym wachlarzu narzędzi oraz wniosków opracowanych w pełnej synergii przez zespół ekspertów z poszczególnych obszarów kompetencji (kreacja, media, badania) należących tak jak my, do holdingu reklamowego Publicis Groupe.

Pierwsza część analizy – PORTRET KONSUMENTA – odpowiada na pytanie, kim jest i jaki jest Twój konsument? Dostarcza zarówno podstawowych informacji demograficznych („metryczki”), jak i zgłębia temat marzeń, aspiracji i obaw – postaw konsumentów wobec ważnych aspektów życia, takich jak zakupy, kariera, zdrowie, rodzina, motywacja itp. itd. (opinii do dyspozycji mamy aż 250!)

Druga część analizy – ZACHOWANIE KONSUMENTA – wzbogaca o wiedzę, jak konsumenci spędzają swój wolny czas, czym się interesują oraz dostarcza insightów na temat konsumpcji kategorii/ marki: potencjałów zakupowych, lojalności, miejsc robienia zakupów, driverów i barier.  

W trzeciej części – ANALIZA KOMUNIKACJI KONKURENCJI DO KONSUMENTA –skupiamy się na tym, w jaki sposób i gdzie konsumenci dyskutują o marce, a także jakie komunikaty są kierowane do tej grupy odbiorców przez konkurencyjne brandy. Ta część Consumer 360 pozwala na ilościową i jakościową analizę konwersacji dotyczących marki. Dzięki temu jesteśmy w stanie określić nie tylko, gdzie najchętniej dyskutuje się o marce, ale także jak jest postrzegana przez konsumentów i jakie są najbardziej popularne tematy dyskusji. W części dotyczącej konkurencji analizujemy komunikację wybranych brandów. Skupiamy się nie tylko na głównych komunikatach, aktywnościach dodatkowych i języku marki, ale sprawdzamy również, czy marki konkurencyjne znają swojego odbiorcę i czy ich komunikacja jest odpowiednia do wniosków, które wynikają z wcześniejszej analizy dotyczącej charakterystyki konsumenta. 

Do wyboru są dwa predefiniowane pakiety produktu z możliwością elastycznego dopasowania ich do potrzeb Klienta.  

EFEKT

Consumer360 dostarcza ogromnej dawki wiedzy o konsumencie, przekazanej w formie raportu (prezentacji) podzielonego na 3 części: Portret konsumenta, Zachowania konsumenta oraz Analiza komunikacji do konsumenta. Produkt analizuje konsumenta od podszewki: kim jest, co jest dla niego ważne, jak się zachowuje (w tym jak konsumuje kategorię, ale także media), jak i gdzie komunikuje się do niego konkurencja. Dostarcza unikatowych wniosków, opracowanych na bazie wielu źródeł danych, w pełnej synergii zespołu ekspertów z poszczególnych obszarów kompetencji (kreacja, media, badania).