Jak modelowanie marketing mix z wykorzystaniem open-source pozwoliło agencji YOTTA na szybką optymalizację media mixu marki

YOTTA jest agencją doradczo-wdrożeniową działającą w obszarze danych i technologii. Jako część Publicis Groupe, YOTTA specjalizuje się w projektach analitycznych, badawczych i technologicznych. Zespół YOTTA potrafi spojrzeć na biznesy ze wszystkich tych perspektyw, łącząc i wzmacniając wiedzę zdobytą z każdej z nich. Przez lepsze zrozumienie ludzkich zachowań i wdrożenie odpowiednich rozwiązań technologicznych, YOTTA ma realny wpływ na wzrost biznesu swoich klientów.

WYZWANIE

Klientem YOTTA jest polska grupa, lider z sektora FMCG, który zdobył lojalność konsumentów poprzez produkcję niekonwencjonalnych nowych produktów.
Klient zgłosił się do YOTTA szukając pomocy dla swojej linii unikalnych produktów, które są inspirowane nietypowymi smakami. Głównymi celami klienta było zwiększenie sprzedaży marki, skuteczniejsza komunikacja do konsumentów oraz przeciwdziałanie aktywności konkurencji.
Aby to osiągnąć, na życzenie klienta, YOTTA miała przeanalizować, jakie czynniki marketingowe i poza-marketingowe wpływają na sprzedaż marki oraz dostarczyć rekomendacji mających na celu zwiększenie efektywności i skuteczności kanałów mediowych firmy.

Rozwiązanie

YOTTA wybrała modelowanie marketing mix (MMM), narzędzie, które pomaga wyznaczyć wpływ działań w poszczególnych kanałach mediowych na wyniki biznesowe. Agencja współpracowała przy projekcie z zespołem Marketing Science z Meta i zdecydowała się na wykorzystanie Robyn, rozwiązania open-source do MMM autorstwa Mety.
Robyn opiera się na uczeniu maszynowym, dzięki czemu szybko dostarcza kluczowych informacji, takich jak przyrost sprzedaży generowany za pomocą różnych kanałów mediowych, efektywność mediów i efekt adstock. Robyn poprawia również dopasowanie i prognozę szeregów czasowych poprzez dekompozycję trendu i sezonowości za pomocą Prophet.
YOTTA współpracowała przy projekcie z zespołem Marketing Science z Meta i wykorzystała Robyn do oszacowania dla 25 miesięcy danych historycznych wpływu na całkowitą sprzedaż marki kluczowych czynników miksu marketingowego klienta. YOTTA przeprowadziła również symulację różnych alokacji budżetu w kanałach mediowych, używając modułu do optymalizacji budżetu narzędzia Robyn, aby znaleźć najbardziej efektywne podejście.

Efekt

Projekt MMM pozwolił agencji YOTTA określić nie tylko wpływ i efektywność kanałów mediowych klienta, ale także rozbieżności w efektywności pomiędzy kampaniami launchowymi a equity. Analiza ujawniła również szereg dodatkowych spostrzeżeń, takich jak wpływ czynników pozamediowych i sezonowych na sprzedaż marki (temperatura, dystrybucja, cena, konkurencja, itp.).

Jeśli chcesz zapoznać się z pełnym raportem "JAK MODELOWANIE MARKETING MIX Z WYKORZYSTANIEM OPEN-SOURCE POZWOLIŁO AGENCJI YOTTA NA SZYBKĄ OPTYMALIZACJĘ MEDIA MIXU MARKI" kliknij na materiał poniżej.

CASE STUDIES

Zobacz jak nasze podejście wdrażamy w praktyce.

Poznaj  nasze case studies.

JAK MOŻEMY CI POMÓC?​

JEŻELI CHCESZ ŻEBYŚMY POMOGLI ZAADRESOWAĆ TWOJE WYZWANIA