THE VAULT – EFEKTYWNE ZARZĄDZANIE BUDŻETEM MEDIOWYM

Wyznaczanie właściwych celów biznesowych i ich realizacja w obecnie silnie morfującym świecie marketingu są bardziej skomplikowane niż kiedykolwiek. Postępująca fragmentaryzacja mediów, polikryzys - w tym wszechobecna inflacja - wymusiły zaostrzenie dotychczasowego podejścia do inwestycji. Z jednej strony marketerzy poszukują oszczędności w ramach budżetów mediowych, z drugiej – maksymalizacji efektywności tychże budżetów, czyli zwrotu z inwestycji (ROI). Decyzje oparte na danych to jedyna słuszna droga do efektywnego planowania wydatków, ale nie zawsze klienci dysponują danymi lub czasem potrzebnym do ich analizy. Odpowiedzą na optymalizację strategii marketingowych przez efektywną alokację budżetu mediowego jest THE VAULT – innowacyjne narzędzie oparte na sztucznej inteligencji, stworzone przez YOTTA by Publicis Groupe.

Publicis Groupe Polska konsekwentnie realizuje strategię opartą na rozwoju technologicznym i dostarcza swoim Klientom nowoczesnych rozwiązań analitycznych, w tym pionierskich narzędzi. Narzędzi, takich jak prezentowany zaledwie w zeszłym miesiącu One Reach [LINK], który służy do predykcji skumulowanego zasięgu multi-touchpointowych kampanii.

 

Kolejnym przełomowym rozwiązaniem jest THE VAULTjedno spójne narzędzie do precyzyjnej optymalizacji inwestycji marketingowych na największych rynkach regionu Europy Środkowo – Wschodniej. Dzięki temu narzędziu marketerzy

  • mogą podejmować bardziej świadome decyzje dotyczące alokacji budżetu marketingowego
  • a w konsekwencji maksymalizować zwrot z inwestycji (ROI)
  • i ostatecznie osiągnąć lepsze wyniki biznesowe

Zapraszamy do obejrzenia nagrania prezentującego narzędzie [LINK].

 

THE VAULT, wykorzystując najnowsze modele marketing mix i algorytmy sztucznej inteligencji, które tworzą wiele tysięcy nowych kombinacji z analizowanych czynników marketingowych, optymalizuje budżet marki      w różnych mediach, aby zmaksymalizować KPI. Pozwala na optymalizację w oparciu o kategorię produktu, pozycję i dojrzałość marki, sezonowość, kalendarz promocji i wiele czynników kosztowych, które sprawiają, że narzędzie to jest niezwykle precyzyjne i elastyczne. 

THE VAULT, wykorzystując innowacyjne techniki uczenia maszynowego, prognozuje krótko- i średnioterminowy wzrost sprzedaży czy innych biznesowych KPI, zarówno na poziomie pojedynczego medium, jak i całych kampanii mediowych. Dzięki jego wykorzystaniu możemy doradzać naszym Klientom     w podejmowaniu najlepszych decyzji inwestycyjnych w mediach z punktu widzenia ich celów biznesowych.

THE VAULT dostarcza wyniki w postaci interaktywnych wykresów krzywych efektywności oraz bardziej szczegółowych danych, takich jak parametry adstock i halflife. Odpowiada na pytanie, jaki jest optymalny poziom i zakres inwestycji w poszczególnych kanałach. 

Wychodząc naprzeciw potrzebom klientów, którzy szukają optymalizacji nie tylko w ramach pojedynczych kanałów, ale także całego media mix, wzbogaciliśmy THE VAULT o dwie dodatkowe funkcjonalności: Planner i Optimizer. 

Planner, który umożliwia prognozę przyrostu analizowanego KPI na podstawie zakładanego planu kampanii, ale także całorocznego kalendarza aktywności marki. Po oszacowaniu wyników biznesowych dla różnych scenariuszy można je porównać i wybrać scenariusz optymalny pod względem ROI.

Prawdziwą rewolucją jest jednak moduł Optimizer, który za pomocą algorytmów AI pozwala na optymalizację planów mediowych, przy uwzględnieniu szeregu aspektów matematycznych, jak i biznesowych, gwarantujących aplikowalność rekomendacji. Dzięki temu eksperci agencji mediowych Publicis Groupe mogą, w sposób w pełni zautomatyzowany, tworzyć plany kampanii zoptymalizowane pod kątem maksymalnego poziomu KPI przy określonym budżecie oraz rekomendacje poziomu budżetu na całą kampanię i poszczególne kanały, niezbędnego do osiągnięcia zakładanych celów biznesowych Klientów.

THE VAULT, poza rynkiem polskim, będzie także wdrożony i wykorzystywany w Czechach, Rumunii, na Węgrzech i w Ukrainie.

CASE STUDIES

Zobacz jak nasze podejście wdrażamy w praktyce.

Poznaj  nasze case studies.

JAK MOŻEMY CI POMÓC?​

JEŻELI CHCESZ ŻEBYŚMY POMOGLI ZAADRESOWAĆ TWOJE WYZWANIA