Publicis Groupe Polska konsekwentnie realizuje strategię opartą na rozwoju technologicznym i dostarcza swoim Klientom nowoczesnych rozwiązań analitycznych, w tym pionierskich narzędzi. Narzędzi, takich jak prezentowany zaledwie w zeszłym miesiącu One Reach [LINK], który służy do predykcji skumulowanego zasięgu multi-touchpointowych kampanii.
Kolejnym przełomowym rozwiązaniem jest THE VAULT – jedno spójne narzędzie do precyzyjnej optymalizacji inwestycji marketingowych na największych rynkach regionu Europy Środkowo – Wschodniej. Dzięki temu narzędziu marketerzy
- mogą podejmować bardziej świadome decyzje dotyczące alokacji budżetu marketingowego
- a w konsekwencji maksymalizować zwrot z inwestycji (ROI)
- i ostatecznie osiągnąć lepsze wyniki biznesowe
Zapraszamy do obejrzenia nagrania prezentującego narzędzie [LINK].
THE VAULT, wykorzystując najnowsze modele marketing mix i algorytmy sztucznej inteligencji, które tworzą wiele tysięcy nowych kombinacji z analizowanych czynników marketingowych, optymalizuje budżet marki w różnych mediach, aby zmaksymalizować KPI. Pozwala na optymalizację w oparciu o kategorię produktu, pozycję i dojrzałość marki, sezonowość, kalendarz promocji i wiele czynników kosztowych, które sprawiają, że narzędzie to jest niezwykle precyzyjne i elastyczne.
THE VAULT, wykorzystując innowacyjne techniki uczenia maszynowego, prognozuje krótko- i średnioterminowy wzrost sprzedaży czy innych biznesowych KPI, zarówno na poziomie pojedynczego medium, jak i całych kampanii mediowych. Dzięki jego wykorzystaniu możemy doradzać naszym Klientom w podejmowaniu najlepszych decyzji inwestycyjnych w mediach z punktu widzenia ich celów biznesowych.
THE VAULT dostarcza wyniki w postaci interaktywnych wykresów krzywych efektywności oraz bardziej szczegółowych danych, takich jak parametry adstock i halflife. Odpowiada na pytanie, jaki jest optymalny poziom i zakres inwestycji w poszczególnych kanałach.
Wychodząc naprzeciw potrzebom klientów, którzy szukają optymalizacji nie tylko w ramach pojedynczych kanałów, ale także całego media mix, wzbogaciliśmy THE VAULT o dwie dodatkowe funkcjonalności: Planner i Optimizer.
Planner, który umożliwia prognozę przyrostu analizowanego KPI na podstawie zakładanego planu kampanii, ale także całorocznego kalendarza aktywności marki. Po oszacowaniu wyników biznesowych dla różnych scenariuszy można je porównać i wybrać scenariusz optymalny pod względem ROI.
Prawdziwą rewolucją jest jednak moduł Optimizer, który za pomocą algorytmów AI pozwala na optymalizację planów mediowych, przy uwzględnieniu szeregu aspektów matematycznych, jak i biznesowych, gwarantujących aplikowalność rekomendacji. Dzięki temu eksperci agencji mediowych Publicis Groupe mogą, w sposób w pełni zautomatyzowany, tworzyć plany kampanii zoptymalizowane pod kątem maksymalnego poziomu KPI przy określonym budżecie oraz rekomendacje poziomu budżetu na całą kampanię i poszczególne kanały, niezbędnego do osiągnięcia zakładanych celów biznesowych Klientów.
THE VAULT, poza rynkiem polskim, będzie także wdrożony i wykorzystywany w Czechach, Rumunii, na Węgrzech i w Ukrainie.