Raport
Mechanizmy konkursów i loterii konsumenckich
Wiedza niezbędna do skutecznego wykorzystania konkursów i loterii
konsumenckich w marketingu Below The Line (BTL)
Dla kogo?
Raport jest przeznaczony dla wszystkich budujących strategię lub dopiero planujących wykorzystanie konkursów i loterii jako elementu komunikacji marki.
- Dla marketingowców i brand menedżerów, osób odpowiedzialnych za strategie marketingowe i promocyjne mogących wykorzystać raport do zrozumienia skuteczności konkursów i loterii jako narzędzi angażowania konsumentów oraz budowania świadomości i lojalności marki, a także odnaleźć praktyczne wskazówki i inspiracje.
- Dla specjalistów ds. mediów społecznościowych i marketingu cyfrowego, ponieważ konkursy i loterie często są promowane za pośrednictwem mediów społecznościowych, które stanowią ważny element strategii marketingowych. Mogą oni wykorzystać dane pochodzące z raportu jako inspirację oraz do weryfikacji strategii komunikacyjnej własnych konkursów.
O czym?
Naszym celem było poznanie i zrozumienie konsumenta stojącego przed decyzją o zaangażowaniu się w relację z marką poprzez udział w konkursie lub loterii, aby poznać najlepsze rozwiązania dla marek.
Szukaliśmy odpowiedzi na pytania:
- Jak postrzegane są takie formy promocji?
- Co sprawia, że konkurs lub loteria są atrakcyjne, a co odstrasza uczestników?
- Co jest ważne podczas podejmowania decyzji o zaangażowaniu się?
- W jakim stopniu konkursy i loterie mogą napędzać sprzedaż?
- Jakie nagrody są atrakcyjne?
- W jakim stopniu różne zadania konkursowe zachęcają do udziału?
W raporcie głównym szczegółowo omówione są 3 obszary: postawy, doświadczenia oraz mechanizmy konkursowe
Postawy
- Jak konsumenci rozumieją akcje konkursowe i loteryjne?
- Jakie mają wobec nich nastawienie?
- Jak szerokie zainteresowanie budzą konkursy i loterie?
- Dlaczego konsumenci interesują się takimi formami promocji, a jakie widzą bariery?
Doświadczenia
- Kto bierze udział w konkursach i loteriach?
- Jakie formy konkursów i loterii są najpowszechniejsze?
- Jaka część konsumentów już coś wygrała, co zrobili z nagrodami?
- Czy pod wpływem informacji o akcjach konkursowych zmieniają się decyzje zakupowe konsumentów?
- Czy zwrot pieniędzy za zakupiony produkt jest atrakcyjny?
- Jakie konkursy i loterie zapadły w pamięć konsumentom?
- Jakie znaczenie ma marka – organizator konkursu?
- Czy konkursy to okazja do odkrywania nowości?
Mechanizmy
- Jakie kanały najskuteczniej przekazują informację o konkursach i loteriach?
- Czy społeczności pomogą w promocji konkursu lub loterii?
- Jakie informacje można zbierać podczas akcji, aby nie zniechęcić uczestników?
- Jakie nagrody chcieliby wygrać konsumenci?
- Czy wartość rynkowa nagrody ma znaczenie?
- Jaką gotowość do udziału w konkursie generują różnego typu zadania konkursowe?
- Jak odbierane są zadania w mediach społecznościowych?
- Jak oceniana jest trudność różnych zadań?
Raport
Mechanizmy konkursów i loterii konsumenckich
Wiedza niezbędna do skutecznego wykorzystania konkursów i loterii
konsumenckich w marketingu Below The Line (BTL)