Jednym z kluczowych parametrów kampanii jest łączny zasięg. Nie chcieliśmy zatrzymywać się na precyzyjnym planowaniu w obrębie poszczególnych touchpointów, dla nas istotne było całościowe podejście do wszystkich mediów rekomendowanych w kampanii, wyciąganie wniosków z duplikacji użytkowników w obrębie poszczególnych mediów i taka optymalizacja punktów styku, żeby osiągnąć największą wartość dodaną pod kątem unikalnego zasięgu w grupie celowej.

Dane, na których pracujemy pochodzą z wielu źródeł. Ich integracja po stronie wydawców jest trudna lub niemożliwa. Mamy na rynku fuzję danych obejmujących telewizję, internet i radio, ale nadal ogromna liczba formatów i placementów dostępnych reklamowo pozostaje poza zintegrowanym monitoringiem.

 

Na tak zdefiniowane wyzwania odpowiada stworzone przez nas narzędzie One Reach. 

One Reach to innowacyjne rozwiązanie AI autorstwa YOTTA, agencji doradczo-wdrożeniowej, będącej częścią Publicis Groupe, które służy do predykcji zasięgu multi-touchpointowych kampanii mediowych. Obecnie stosuje się wiele metod jego szacowania, ale często ze względów praktycznych wykorzystuje się metodę Sainsbury’ego. Opiera się ona na założeniu o niezależności mediów, co jednak jest dalekie od stanu faktycznego: wyjaśnia to zjawisko tzw. „heavy userów” – często w ramach kampanii trafiamy do tej samej grupy odbiorców, zamiast do nowych (jeżeli konsumują medium A, są bardziej skłonni do konsumpcji medium B). W efekcie, nasze testy wskazują, że metoda Sainsbury’ego przeszacowuje skumulowany zasięg kampanii średnio aż o 10,4 pp.

 

Z tej przyczyny opracowano pionierską metodę –  One Reach, która pozwala na oszacowanie zasięgu, łącząc uznane w literaturze modele matematyczne i nowatorskie metody uczenia maszynowego

Dzięki tej innowacyjnej fuzji, błąd predykcji (MAE) skumulowanego zasięgu zmniejszono aż 7-krotnie w stosunku do metody Sainsbury’ego, otrzymując tym samym najbardziej precyzyjne narzędzie na rynku. Ponadto, paliwem narzędzia jest wieloźródłowa baza danych, konsolidująca GWI (Global Web Index) poszerzona o panel PACE dedykowany grupie Publicis, TGI (Target Group Index) i Mediapanel, pozwalając tym samym na wybór spośród aż 66 kanałów, zarówno offline’owych jak i online’owych. 

Co więcej, użytkownik może niezwykle prosto i  szybko, dokonywać predykcji skumulowanego zasięgu, optymalizować dobór mediów do jego maksymalizacji, generować zestawienia oraz wykresy wszystkich możliwych wsp��łkonsumpcji. One Reach idealnie dopasowuje się zatem do realiów codziennej pracy zespołów mediowych, pozwalając na efektywne podejmowanie decyzji strategiczno-taktycznych w oparciu o dane i AI.