Jednym z największych wyzwań z jakimi mierzą się marketerzy digitalowi w obecnych czasach jest precyzyjne śledzenie konwersji oraz zachowań użytkowników na różnych urządzeniach i platformach. Dokładne dane o konwersjach i zdarzeniach są kluczowe dla optymalizacji kampanii reklamowych. W obliczu zmian wynikających z regulacji prawnych dotyczących ochrony prywatności, ograniczeń śledzenia wprowadzanych przez Apple, aktualizacji przeglądarek, czy użycia adblocków, tradycyjne metody śledzenia oparte na plikach cookies stają się mniej skuteczne.
Zrozumienie istotności tych kwestii jest bardzo ważne szczególnie w kontekście poprawy skuteczności działań marketingowych, a co za tym idzie, lepszego wykorzystania budżetów reklamowych. Bardzo dobrze rozumie je nasz klient z branży e-commerce, dla którego jednym z kluczowych kanałów komunikacji jest ekosystem Meta. Działalność klienta prowadzona jest on na rynku lokalnym w Warszawie, a konkurencja w kategorii w jakiej dostarcza on usługi i produkty jest bardzo duża. Dlatego tak istotne jest szukanie przewag konkurencyjnych i maksymalizacja efektywności prowadzonych działań.
W tym przypadku zarekomendowaliśmy implementację Meta Conversion API, rozwiązanie które obecnie staje się nieodzownym elementem nowoczesnych strategii marketingowych. Jest to metoda śledzenia zdarzeń dająca klientom możliwość wysyłania danych ze swoich serwerów bezpośrednio na serwery Meta. Ponieważ Conversion API w mniejszym stopniu niż tradycyjna metoda śledzenia polega na technologii przeglądarek, pozwala na zebranie większej ilości danych, a tym samym lepszy pomiar efektów prowadzonych działań. Dodatkowo umożliwia udostępnianie innych typów ważnych zdarzeń i danych mających miejsce offline lub w późniejszym czasie.
Istnieje kilka sposobów implementacji Meta Conversion API. W YOTTA ze względu na potrzeby klienta oraz charakter prowadzonej przez niego działalności, zdecydowaliśmy się na implementację poprzez integrację partnerską z wykorzystaniem GTM server-side. O wyborze tej metody zdecydowały m.in. argumenty tj. działania prowadzone zarówno w kanałach online, jak i offline oraz potrzeby klienta większej customizacji i wzbogacania integracji dodatkowymi danymi.
Chcąc w pełniejszy sposób sprawdzić potencjał implementacji Meta Conversion API zdecydowaliśmy się podzielić wdrożenie na trzy fazy, a pełna implementacja trwała około sześciu tygodni. Czas ten podyktowany był rozbiciem implementacji na etapy w ramach, których dokonywaliśmy wzbogacenia jej dodatkowymi danymi. Jeśli całość implementacji przeprowadzona zostałaby w ramach jednego etapu, zajęłaby około 2-3 tygodni.
W czasie trwania projektu większość pracy została wykonana przez naszych specjalistów, a potrzebę zaangażowania klienta zredukowaliśmy do minimum. Czynności potrzebne do wykonania przez developera klienta, zostały przez nas dokładnie opisane i wyjaśnione, co pozwoliło znacząco skrócić i usprawnić proces.
Dzięki implementacji CAPI byliśmy w stanie poprawić atrybucję i zoptymalizować emisję reklam, zwiększając efektywność prowadzonych działań. Porównując samą liczbę zdarzeń, zaobserwowaliśmy 8% wzrostu zliczeń konwersji pochodzących z serwera w porównaniu z przeglądarką. Dla kampanii ongoingowej udało nam się osiągnąć wzrost liczby zatrybuowanych konwersji (zakup) o 7,5% (miesiąc do miesiąca). Natomiast koszt pozyskania konwersji (CPA) spadła aż o 47%.
W dobie rosnących wymagań dotyczących ochrony prywatności, coraz bardziej zaawansowanych technologii śledzenia i zmieniających się regulacji prawnych, wdrażanie takich rozwiązania jak Meta CAPI staje się koniecznością. Meta CAPI oferuje bardziej niezawodne i i efektywne narzędzie do śledzenia konwersji i optymalizacji kampanii reklamowych w ekosystemie Meta. Firmy, które zdecydują się na wdrożenie tego rozwiązania, mogą liczyć na poprawę skuteczności swoich działań marketingowych oraz lepsze wykorzystanie budżetów reklamowych.
Autor: Kinga Ciok
Zapraszamy do kontaktu: [email protected], [email protected]