Dynamika zmian świata cyfrowego sprawia, że sztuką staje się tworzenie komunikacji reklamowej zaspokającej potrzeby grupy docelowej. Wyzwanie to narasta w szczególności dla formatu wideo, stanowiącego aż 60% inwestycji marketingowych w Polsce. ViRO (Video Reach Optimiser) to narzędzie, którego celem jest strategiczne wsparcie w procesie maksymalizowania zasięgu kampanii video.

ViRO umożliwia precyzyjną optymalizację kampanii wideo dzięki zaawansowanym algorytmom optymalizacyjnym, dostarczającym wyniki w krótkim czasie. W ten sposób narzędzie generuje raport z rekomendacjami dotyczącymi podziału budżetu na poszczególne kanały, jak i szczegółową analizę. Co więcej, umożliwia dostosowanie wielu parametrów w tym m.in. grupy docelowej, dopasowując analizę do specyficznych charakterystyk klienta. Wyniki są prezentowane w przejrzysty sposób, umożliwiając łatwą interpretację i szybką implementację rekomendacji.

KORZYŚCI

OPTYMALIZACJA: Uzyskiwane scenariusze pozwalają na znaczący wzrost efektywności kampanii wideo, poprzez maksymalizację zasięgu w grupie docelowej.

AUTOMATYZACJA PROCESÓW: Mechanizm codziennego planowania ulega znaczącemu usprawnieniu, jednocześnie przyspieszając proces decyzyjny związany z planowaniem kampanii.

PODEJŚCIE DATA DRIVEN: Integracja rzetelnych źródeł danych stanowiących standard pomiaru na rynku polskim, jak Nielsen czy Gemius gwarantuje wysoki poziom wiarygodności uzyskiwanych estymacji.

WIELOWARIANTOWOŚĆ: Użytkownik ma możliwość porównania kilku alternatywnych, zoptymalizowanych scenariuszy, a tym samym podejmowania decyzji biznesowych w oparciu o dane.

KOMPLEKSOWA ANALIZA: Różnorodność wizualizacji wyników, takie jak zestawienie scenariuszy Total wideo vs. TV only czy zasięgu w poszczególnych kohortach, dostarczają cennych wniosków, ułatwiających kompleksowe spojrzenie na przestrzeń świata wideo.

PRECYZJA: Dostępna w aplikacji parametryzacja ograniczeń biznesowych m.in. istnienie tzw. „doby piwnej”, umożliwia elastyczne dopasowanie do specyfiki eksplorowanej marki oraz grupy celowej (doba piwna – ograniczenie zasięgu wybranych kanałów mediowych ze względu na zakaz reklamy piwa w wyznaczonych godzinach, np. TV, Radio lub całkowity zakaz reklamy m.in. Tik Tok).

W obliczu wyzwań związanych z dynamicznie zmieniającym się rynkiem reklamowym, ViRO oferuje przełomowe możliwości w zakresie optymalizacji kampanii wideo. To narzędzie pozwala nie tylko na zwiększenie efektywności działań reklamowych, ale również oszczędność czasu i zasobów.

Jeżeli zainteresowało Cię ViRO, skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się więcej o możliwościach współpracy – napisz do nas na [email protected]

Autor: Maria Komendancka