WYZWANIE
W tej sytuacji nasz Klient stanął przed wyzwaniem nie tylko utrzymania swojej pozycji, ale także wzmacniania swojego wizerunku. Podstawowe pytania brzmiały:
- Jak posiadając wielokanałową komunikację, zoptymalizowaną do granic możliwości urosnąć na wymiarach, które są już wysokie?
- Jak przy mnogości komunikatów i kanałów zdobyć wiedzę, które z nich wpłynęły na KPI marki zarówno na poziomie całej kampanii, pojedynczych touchpointów, jak i różnych ich kombinacji oraz…
- Jak tę wiedzę zastosować w praktyce w przyszłych działaniach?
Rozwiązanie
Na te potrzeby Klienta odpowiedziało Full Communication Study – rozwiązanie badawcze dostarczające unikalnej wiedzy na temat wpływu kampanii i jej poszczególnych elementów na KPI marki.
Dzięki zaprojektowanej serii pomiarów dla 3 kolejnych kampanii, po każdej z nich, dostarczaliśmy konkretnych rekomendacji o najbardziej efektywnych liniach kreatywnych, również na poziomie poszczególnych kanałów czy etapu lejka zakupowego.
Na bazie insightów z każdego kolejnego badania Full Comunication Study doradziliśmy, co warto zintensyfikować, jakie działania ograniczyć, a także na co zwrócić uwagę przy kolejnych kampaniach.
Efekt
W ciągu 3 kwartałów największy producent smartfonów w Polsce, wprowadzając zmiany
na bazie naszych rekomendacji, zanotował wzrosty z już wcześniej wysokich poziomów wskaźników takich jak:
- Top of Mind – wzrost o 3pp. w drugiej fali badania i o kolejne 8pp. w trzeciej
- Świadomość spontaniczna – została podniesiona o 1pp. w drugiej fali i o kolejne 2 pp. w kolejnej!
- Odnotowano znaczącą poprawę wizerunku marki: po trzeciej kampanii (vs druga) marka naszego Klienta zyskała wzrosty na 4 kluczowych atrybutach.